Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 19 maj 2009

Styling och politikerreklam i TV - EU-valet är ändå avslaget

Tyvärr, det hjälper inte att genom stehård styling göra Marita Ulvskog och Marit Paulsen 20 år yngre på valaffischerna. EU-valet blir inte mera lockande av detta.
Inte heller lyckas de nytillkomna reklamfilmerna på TV 4 skaka liv i valet.
Att som Marit Paulsen försöka göra sin egen vardaglighet och tråkighet till något lockande biter i vart fall inte på mig.
Kd:s försök att slå ett slag för kandidaten Ella Bohlin lyckas inte bättre. Det blir snarast lite nybörjar- och förskolestuk av att "pappa Göran" är med för att legitimera Ella Bohlin. Hon borde väl klara sig själv eller ? Dessutom, hennes hjärtefråga om sänkta införselgränser av alkohol tillhör inte de direkt viktigaste frågorna i dagens Sverige.
Därutöver är det väl så att de frågor som Marit Paulsen och Ella Bohlin slår ett slag för, införandet av euron och sänkta alkoholkvoter, inte är frågor som avgörs av Europaparlamentet.
Nej, bättre får ni prestera om ni vill skaka liv i EU-valet.
Vill politikerna själva framstå som puckon så är det deras eget val men visa i vart fall lite respekt för väljarna.