Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 18 april 2012

Fortsatt bloggstiltje och fåren lösa igen


Fårägaren får väl betraktas som det svarta fåret.

Jag har prioriterat storstädning av min dator så därför får bloggandet stå tillbaka ytterligare någon dag.
Jag vill oxå redan från början lära mig alla nya finesser som den nya datorn och installerade program erbjuder. Förresten, inte alla finesser, men i alla fall några.
För övrigt kan jag tala om att fåren varit synliga frigående igen. Idag kom hela skocken bääande upp mot grinden när jag tittade ut men dom vände snabbt då jag brölade på mitt allra hemskaste sätt. Det är väl ok för nu men så vill inte jag gå omkring och låta varje dag.

9 kommentarer:

  1. Får är envisa djur...Hoppas ingen kommer till skada och att fårägaren får veta hut!
    Kul med ny dator!

    SvaraRadera
  2. D O B: Vet hut fårägare !
    Det är ett rent nöje med ny dator.

    SvaraRadera
  3. Oh vad jag längtar efter en ny dator.
    Det är alltid qul med nya saker
    Jag är alltid nyfiken av naturen och gillar att upptäcka nya ting

    mvh

    SvaraRadera
  4. Fast lite roligt var det! :-D Att läsa och föreställa mig ditt brölande! :-)

    SvaraRadera
  5. Rätt kul bild ändå - fåren som står och tittar på dig, där du ilsket brölande försöker få dom att ge sig iväg...

    SvaraRadera
  6. Zoega59:Jo, nog är det bra med en ny dator. Man borde nog byta vartannat år för att hålla sig uppdaterad och behålla speeden. Speeden i datorn.

    Anki: Som väl är så bor mina grannar utom hörhåll. Tror jag.

    SvaraRadera
  7. Marina: Ja, den bilden vore nåt att lägga ut. Med ljud.

    SvaraRadera
  8. Fårskallar finns i de allra mest konstiga förklädnader. Kul med ny dator. Kanske skulle man passa på och köpa sig en ny medan den gamla fortfarande lever.

    SvaraRadera
  9. ÄlgEva:Ja, du möter väl en del fårskallar i er pågående kamp.
    Skulle det inte gå att bygga in en funktion i datorn så att den säger till när den är på dekis.
    -"Jag är nu på kraftig nedgång"
    -"Jag har nu 10 dagar kvar"
    -"Jag har nu 9 dagar kvar"
    o s v.

    SvaraRadera