Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 4 februari 2014

Sigge är hemma igen

Kl. 22.10 så sade Nelson till. Om vad?  Jo, att Sigge satt ute på trappräcket och ville komma in.Efter 2½ dygn på rymmen.  Så härligt att gå ner för trappan och få se honom sitta där på räcket som han brukar göra när han vill komma in.

Bekymmerslöst gick han raka vägen in till köket och sin matplats där han uppfordrande tittade på matte och "sade till" om lite  utöver den vanliga vardagsmaten.  Sedan åt och smaskade han ljudligt. Vilket härligt ljud för husse att få höra igen. Trots den långa utevaron så ser han  fin ut i pälsen men har några riktiga skråmor efter nåt slagsmål han varit i.

Jag undrar var han varit.  Snart vet vi mera om Sigges eskapader  då jag fick en GPS av D i julklapp som Sigge kan ha på sig. Hon tycker att jag oroar mig så mycket över Sigges utevaro så hon vill på detta sätt lugna mig.  Jag får i nåt kommande inlägg rapportera mera om hur GPS:en fungerar.

Nu på morgonen är det en trött Sigge vi ser. Det verkar inte som att han vill gå ut idag. Bra, tycker husse.



Sigge i sin favoritfåtölj.

6 kommentarer:

  1. Vilken tur att han är tillbaka och välbehållen! Blir spännande och läsa om Sigge och gps:en.

    SvaraRadera
  2. Idag har han sovit hela dagen och inte ens närmat sig ytterdörren. Vi får väl se när han vill ut igen så att vi kan testa gps:en.

    SvaraRadera
  3. Katt med gps...tja, varför inte...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt för att lugna husse. Han behöver förstås inte alltid ha den, men det ska bli intressant att få se hur stor runda han brukar ta.

      Radera
  4. Gött att han är tillbaks!
    Ha en bra dag idag ,Karla.

    SvaraRadera
  5. Ja, nog är det gött alltid. En bra dag till dig oxå.

    SvaraRadera