Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 15 maj 2014

Nu börjar det

Igår överraskade D mig med middag i växthuset. Eftersom hon i dessa dagar ägnar huvuddelen av sin tid åt trädgårdsarbete så blev det vad hon kallar en "snabbmiddag", d v s något som går fort att tillreda. Inte mindre välsmakande var det dock att bjudas på bakad potatis med bönröra och sallad. Plötsligt så hade det hänt. Nu börjar trädgårds- och växthussäsongen på riktigt. Jag bara känner det. Och njuter!

På återväg från soptunnan med elmoppen måste jag 
stanna och njuta av maskrosorna i hästhagen.


Nytt för i år. D har planterat pelargoner 
som ramar in grinden.

Muren kommer att få härbärgera 
många växter i år.

En härlig middag i växthuset med 
blickenmot skyn. Njutning!

Tomater och blommor.

Gurkor och physalis. Potatisen ligger där vid
dörren och väntar på att få komma i jorden. 

6 kommentarer:

  1. Åh, så underbart! Jag förstår att du skyndar dig hem från stadens buller och avgaser... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så glad att vi lämnade storstan för 6 år sedan. Här vaknar jag varje morgon vi den här tiden till fågelkvitter och spirande grönska. Sånt är livgivande.

      Radera
  2. Oj vad många projekt det är på gång hos er hela tiden. Jag är full av beundran!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är en projektintensiv tid. Det fina är att alla projekt ger mycket tillbaka vilket i sin tur genererar nya "små projekt".

      Radera
  3. Åh å härligt och vad flitiga ni är. Ni har verkligen en härlig grönska, här börjar det skina grönt i träden och det känns underbart!

    SvaraRadera