Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 30 augusti 2014

Surströmming

Idag var det dags för en av årets höjdpunkter. Surströmming! Även i år satsade jag på Oskars fileer. En liten besvikelse dock. Inte alls så fasta som jag vill. Doften och stämningen kändes dock helt rätt. D sympatiäter matjessill. En mysig kväll tillsammans.
Oskars fileer får bara en 3:a i år.

Ögonfröjd.

Hela kitet på plats.
 




En nöjd Ångermanlänning.

8 kommentarer:

  1. YES - där satt den! En surströmmingsälskare till - å vi är ju ett antal om man säger så:-)
    Å nästa år - testa Röda Ulven. Vi har också ätit (=njutit av????!!!) Oskars förut, men Röda Ulven var liksom bättre - smaken, konsistensen - ja rubbet alltså.

    Å vad gäller dina ansträngningar med gräsmattan - I rest my case - vi bor i lägenhet:-)

    Stort tack för titt-in hos mig:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Avsåg testa Röda Ulven i år, men den salufördes inte av någon affär här i omgivningarna. Utbudet är begränsat här nere. Inför nästa njutningstillfälle får det bli en vidgad marknadsundersökning.
      Även mina ansträngningar med gräsmattan är en njutning för mig. Mest beroende på att det är det enda riktiga trädgårdsarbete jag klarar av att utföra numera. Man får vara glad för det lilla. Tack för besöket!

      Radera
  2. Har smakat en gång... men det räcker. Men jag får väl skylla på att jag är skåning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår alla som avstår. Du har ändå testat, vackert så.

      Radera
  3. Vi har lite olika åsikter om årets höjdpunkter kan jag säga utan att överdriva. Ja, jag har smakat!

    SvaraRadera
  4. Trevlig tillställning! Jag gillar också surströmming. Jag provade samma mörke som dig och jag tyckte de var lite vaga i smaken. Men å andra sidan är jag inget proffs på surströmming, dock äter jag gärna några firrar då och då.

    SvaraRadera