Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 20 augusti 2016

Ovanlig kombination

D brukar se till att vi har fräscha blommor inne. Blommor från trädgården. Men, det är inte alltid bara traditionella blommor i buketterna. T ex innehåller en av de igår nyintagna buketterna såväl mynta som oregano. Så passande då att den placerades på köksbordet.
Jag upptäckte inte mynta och oregano
i den här buketten.

Inte heller när jag vände på den.

4 kommentarer:

  1. Otroligt vackert! Okulärt hade jag nog inte heller upptäckt myntan och oreganon, men jag tror och hoppas att jag hade kunnat sniffa mig till dom;-)

    PS. Vi vann ett silver igår kväll, vi förlorade inte ett guld. Det ända jag "störde mig på" var återigen Hedvigs fumlighet vid två farliga lägen, samt första målet som en manlig målvakt hade klistrat eller åtminstone tippat till hörna. Självmålet var tyvärr spiken i kistan. Så synd var det, men svenskorna spelade åtminstone anfallsfotboll den här gången. Grattis till en toppen fjärdeplats i tipset förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det lättare att sniffa sig fram.

      Visst var det en strong insats av fotbollstjejerna. Precis som du störde jag mig på Hedvigs fumlighet vid ett antal tillfällen. Det första målet tyckte hon oxå själv att hon borde räddat.

      Radera
  2. Men oregano har helt underbara blommor! Jag tror att jag plockade med några kvistar när jag besökte en grav i somras, de var vackra tillsammans med det andra.

    Och jag ser dem båda tillsammans med malva, rosor, solhatt, astilbe och martorn. D får gärna rätta mig eller berätta om jag missat någon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju en fena på det här med blommor. Jag känner igen alla du nämner förutom martorn. Jag får kolla närmare med D.

      Radera