Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 16 maj 2010

Dagen efter - Dagen före


Jag firade min 60-årsdag igår men fyller inte förrän i morgon, den syttende mai. Därav rubriken.
Alice och Erik grattar med olivträd 
och lagerkrans.
Måbrasaker för en 60-åring.

Gårdagens fest blev helt igenom lyckad. Trevlig samvaro, god mat och dryck, sköna musikupplevelser, uppehåll och solsken så att vi kunde njuta av både inne- och utevaro.

Presenter helt i min smak;
- böcker av och om Paulo Coelho.
- en fantastisk bok om våra 150 vanligaste fåglar där jag kan se fågeln, läsa om den och samtidigt med ett knapptryck lyssna till dess läte.
- en vacker hink med måbrasaker för både kropp och själ. Ryktet säger att det oxå kunnat bli en magdansös??
- ett eget olivträd att sitta jämte och bara njuta och tänka. Bara vara.
- ny spännande Calvados.
- Whisky helt i min smak.
- Ouzo som det anstår en grekgubbe.
- en värstingkikare. Tänk så mycket nytt jag kommer att upptäcka, i morgon kommen in i andra halvan av min tredje ålder.
- Och den bästa presenten av alla. Min familj på plats.

Av presenterna kan jag utläsa att alla i min familj känner mig som person. Dom vet vem jag är. Det känns bra.

1 kommentar:

  1. und45Hej Steve! Det ser ut som att firandet av Din dag var en riktig höjdare! Jag hoppas även att denna dag är bra! Mycket sent omsider ska jag även passa på att tacka för hälsningen på min 50-årsdag, en dag som inte firades överhuvud taget, vilket eventuellt kan tas igen med båda ungdomarna närvarande! Kram till er båda!
    /Carina

    SvaraRadera