Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 19 augusti 2014

Uteplatsen möblerad


Jag har skrivit  några inlägg om den nya uteplatsen vid glasverandan. Vi lyckades via en auktionssajt komma över en perfekt gjutjärnsmöbel. Det blev en gammal klassiker från Byarums bruk  vilket var vad vi allra helst ville ha. Som du förstår är vi är riktigt nöjda med auktionskapet. Vi hämtade den igår i Örebro så den står redan på plats.
Skönt att få hjälp med hemleverans.

Mor och son jobbar bra ihop.

På plats. Invigs med lunch någon solig dag.

En gjutjärnsurna har hittat
sin plats.

Perfekt tycker jag.







 




9 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det kommer en solig dag så ni får inviga den - just nu er det lite mörkt ut på den fronten tycker jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mörkt är bara förnamnet när jag just nu läser detta i tidningen: "Skyfall och rusk utan något hopp om uppehåll på 66 timmar. Förbered dig på tre mycket blöta dagar, sedan tar nästa lågtryck vid". Det får väl bli lunch om nån vecka då. Uteplatsen står ju kvar.

      Radera
  2. Vilken fin möbel ni köpt. Det där kommer att bli jättebra.

    SvaraRadera
  3. A dom var snygga! Förstår att ni är glada. :)

    //MariaUlrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns bra när allt blir som man tänkt sig.

      Radera
    2. Exakt. Precis min mening.

      //MariaUlrika

      Radera
  4. Jag vet inte om min kommentar försvann eller om jag dubbelpostar nu :P

    Men, tittade på bilderna igen och inser att *gilla* skarpt hur du (?), ni (?) lagt gatstenar som kantstenar till trädgårdsplattor. Ser übernajs ut!
    ...och de där möblerna är verkligen jättesnygga. Skulle se hur fint ut som helst i skuggan av ett olivträd nere på mitt älskade Casa Ourika. :)

    //MariaUlrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag publicerar bara en av dina likalydande kommentarer. Jag har ofta under mina många Greklandsvistelser önskat att jag någon gång skulle kunna sitta i skuggan av ett av mina olivträd. Det olivträd jag har stående på D:s agora vid växthuset är inte av den skuggivande storleken, men det ger mig ändå känslan.

      Radera