Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 11 oktober 2016

Ett nytt bloggår


Eftersom bloggen fyllde 8 år igår så kan jag väl säga att ett nytt bloggår börjar idag. Ett nytt år här på Getingstorp vilket förhoppningsvis innebär att allt rullar på som vanligt.  Några löften om förändring inför det nya året avger jag inte heller i detta sammanhang. Så du har inga revolutionerande nyheter att vänta dig av det nya bloggåret. Jag hoppas att du hänger med även om förnyelse uteblir.

Igår när jag gick igenom gamla bilder från när vi flyttade hit till Getingstorp i mars 2008 och framåt så fastnade jag en bra stund. Därför blir det oxå idag en jämförelse. En del av fascinationen med att ha trädgård är alla dessa ständiga förändringar. Ibland stora, ibland små. Ibland iscensatta av naturen själv, ibland av människan.
2008. Syrénhäcken dominerar totalt. 
En grind måste vi bara ha tänkte jag.
2012. Syrénhäcken ordentligt nedklippt och blommor 
både vid och på grinden som tillkom redan 2008.
2016. Syrénhäcken ytterligare nedklippt
men inga blommor i år.






12 kommentarer:

  1. Önskar ett Gott Nytt bloggår! :) Det brukar vara lite rörigt i våra liv, så det kan vara bra med andra saker som känns stabila :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Stabilitet och trygghet behöver inte vara fel.

      Radera
  2. Grattis till åtta års bloggande !! Alltid roligt att se tillbaka men även spännande att se framåt. Ett nytt bloggår som bara ligger där och väntar med sina oskrivna blad som för var dag ska fyllas med något.

    Har två bloggar som jag avslutat men som ligger kvar som minne för det känns inte bara roligt utan även värdefullt att kunna gå tillbaka och minnnas vad man annars kanske inte skulle kommit ihåg.

    Förväntar mig inte några revolutionerande inslag varken hos här dig eller hos mig. För mig börjar det nya bloggåret när fotoutmaningen är över. Börjar känna mig lite begränsad av alla dessa teman som ska passa ihop mina bilder och kommer inte vara med nästa år igen. Vet inte riktigt vad min blogg ska ha för signum ännu, det får tiden utvisa men det ska bli ganska så skönt att blogga fritt igen även om utmaningen är givande på sitt sätt. Att följa din och andras bloggar som jag uppskattar kommmer jag iallafall att fortsätta med :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Alltid intressant att se vad det närmaste året kommer att fyllas av.
      Jag tycker du gör det bra som fullföljer fotoutmaningen, men förstår att det blir skönt att få lite friare händer.
      Du är så välkommen att fortsätta följa min blogg.

      Radera
  3. Oj vilken skillnad! Från nästan helt igenvuxet till öppet och stilrent!
    Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, skillnaden var mycket större än vad jag hade på näthinnan.
      Tätbevuxet och igenvuxet liksom växtlighet som klättrar på fasader är sånt som jag inte gillar. Öppet och stilrent ska det vara.

      Radera
  4. Ja, före och efter bilder får ju en helt annan dimension om man tittar på dina bilder. Minns att du skrev att ni anlitade en "trädgårdsarkitekt" fär att fixa till Getingstorp och ni och h*n lyckades fantastiskt bra.'

    Måste säga att jag bara berundrar dig och D som har så mycket energi att bygga upp ett eget "paradis" som ni ar lyckats med till 100 procent.

    Å ingen tvekan här - jag hänger på även under år nummer 8. Har ju missat de inledande åren, så jag har ju ett och annat att ta igen om man säger så;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina vänliga ord om våra insatser i "paradisskapandet". Vi är dessutom ruskigt nöjda.

      Ja, hon var duktig "trädgårdsarkitekten vi anlitade. Hon omsatte våra önskemål på ett näst intill perfekt sätt och kom med lösningar som vi inte ens tänkt på.

      Trevligt att du hänger på även det kommande året.


      Radera
  5. Svar: In med 17-åriga Isak (tror han stavar sitt namn så) från AIK (hatar AIK annars). Guidetti är "mycket snack och lite verkstad" om du frågar mig. Dessutom har han en minst sagt "förvrängd" självkänsla. Inget större fel med den saken iofs, men en liten leverans med fötterna vore inte så dumt...

    Konstigt nog påminner Guidetti om Paul Gascoigne. Inte vad gäller prestationen på fotbollsplanen - där ligger Paul många mil före - men utseendet... Vad tycker du?

    SvaraRadera
  6. 17-årige Isak vet jag inte mycket om, men visst borde de prova någon talangfull anfallare oxå.
    Vad gäller Guidetti så får vi hoppas att liknelsen med Gascoigne stannar vid det yttre.
    Vad gäller AIK så har jag inget att tillägga.

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar förändring! Alltid kul med "före- och efterbilder". Ofta ångrar jag att jag inte har tagit foton bara för att få jämföra. Klart att jag stannar här och ser fram mot år nummer nio!

    SvaraRadera
  8. Jag tittade även på några bilder där jag själv var med. Där var oxå förändringen påtaglig. 8 år sätter, som sagt, sina spår.

    Extra roligt att du fortsätter följa mig, du tillhör ju veteranerna på min blogg numera. Ha de gott i Singapore och ladda inför "den långa vandringen"!

    SvaraRadera