Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 7 april 2017

Växtbefrämjande

Vad försiggår på nedre parkeringen?

D har en tid varit på jakt efter gödsel till sina trädgårdsodlingar. Efter en promenad med Osborne och möte med hund- och hästägande grannar någon kilometer bort så löste det sig. Igår levererades tre skopor brunnen hästgödsel. Perfekt. Hårdvaluta för en trädgårdsodlare.
Idag levereras ytterligare gödsel. Odlingssäsongen får den bästa start man kan tänka sig. Så bra det kan vara med grannar, snälla grannar.

En skopa hästgödsel.
Och här kommer mera.




12 kommentarer:

  1. Härligt med "skit-grannsämja" av det positiva slaget!!

    SvaraRadera
  2. Goda grannar är guld värda, liksom hästgödsel :-) Vad fint det kommer att bli, nu händer det saker på Getingstorp. Ja, det gör det ju mer eller mindre hela tiden men nu vaknar även naturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det många härliga uppvaknanden som sker.

      Radera
  3. Där vi bodde i Sverige fanns det massor med hästar, de var överlyckliga om man hämtade för det kostar att få hästskiten bortforslad. Skitgöra, verkligen! Men bra blir det!

    SvaraRadera
  4. Visst blir det bra och vi fick dessutom allt hemkört. Det är en rejäl gödselhög som ståtar nere på parkeringen idag.

    SvaraRadera
  5. Skitbra ju;-) Förstår att ni mest är glada över hästgödseln och era omtänksamma grannar förstås. Jag njuter även av åsynen av den där grävmaskinen, även om just det märket konkurrerade med "mina" grävmaskiner som vi sålde på ett av mina tidigare jobb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att "Dina" grävmaskiner och byggkranar har en stor plats i ditt hjärta har jag sedan länge förstått.

      Radera
  6. Man skulle kunna tro att det bara är en brun hög där, när det i själva verket är den en hög med guld! Bra med hjälpsamma grannar och stora maskiner. Oj, vad det kommer att växa i Getingetorp nu!

    SvaraRadera
  7. Visst är den högen guld värd.

    SvaraRadera
  8. Så bra! Lägge ni ut dyngan nu elelr på våren? Varför jag frågar är att de på kögödselpåsarna står att man inte ska lägga ut det efter midsommar. Själv så slänger jag ut lite hönsskit nu och då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, nu förflyttades jag ett år tillbaka i tiden. D brukar lägga ut dyngan på våren.

      Radera