Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 15 juni 2017

Mera trädgårdsbilder


Idag kommer mera trädgårdsbilder från mina turer på elmoppen.
D:s rabattprojekt från 2015 blev lyckat.

Alla nya växter har överlevt.
Jättedaggkåpa, rosa pion och
vaxblomma ska komma i den här
nya rabatten framför plymspirean.

Blå himmel, gröna björkar och 
tvätt på tork. Svensk sommar m a o.

D bjöd på smördegspirog till middag igår. 
Härligt att kunna frossa i egna grönsaker.

Njutbar måltidsutsikt.

Osborne är så klart med.

Kvällssolen sänker sig över Getingstorp.

10 kommentarer:

  1. Det låter som en snygg kombination där i den nya rabatten!

    Hmmm... Pirog. Det var länge sedan vi gjorde det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir spännande att se vad D hittat på där i nya rabatten. Pirog, ett middagstips kanske? Nåt för sonen?

      Radera
  2. Härliga bilder! Ser att du tajmade din tur på moppen väl igår, för idag hade du nog knappast fått med en blå himmel - eller!?
    Åsså ser jag att du även lyckats med att lägga upp större foton:-) Äntligen!!! För dina motiv förtjänar mera än att vara (större) frimärken.
    Å till sist - mina favobilder är helt klart den med tvätten - mums, säger jag bara. Åsså sista bilden fotad uppifrån - läckert, riktigt läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har jag tur. Kul att du gillar bilderna, men jag har samma storlek (stor) som tidigare. Det var flera år sedan jag hade mindre bilder och det var inte bra.
      Visst är det härligt med tvätt på tork.

      Radera
  3. WOW!!! Vilka studer �� Man känner tillvaron toppen ljuvlig ��

    // Åke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu är tillvaron som ljuvligast.

      Radera
  4. Får en stark längtan ut på landet när jag ser dina härligt somriga bilder. Era middagar i växthuser är avundsvärda. Visserligen har vi börjat äta middag ute på terrassen där växterna frodas och utsikten inte går att klaga på. Vi njuter på vårt sätt av det vi har, vad annat kan man göra när man har det så bra. Ni i växthuset på fina Getingstorp och vi på vårt tak sex våningar upp här på Malta :-)
    Det enda jag egentligen saknar är vår fyrfota familjemedlem. Fyra år har snart passerat och i maj var sista sittningen i rätten men det dröjer ända till november innan vi vet domarens beslut. Allt här tar så otroligt lång tid. Nu ska jag inte fördjupa mig i något negativt här på din blogg som så allt som oftast bara har positiva inslag. Bilden på Osborne som självklart alltid är med där ni är fick mig att vackla en stund men njuter nu istället över allt vi har och ser framåt med stor tilltro.
    Önskar dig en riktigt fin helg Steve.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra när man kan njuta av vad som finns var än man befinner sig. Bättre det än att längta efter nåt som inte finns.
      Usch, så tråkig den där rättsprocessen är. Jag hoppas att även ni kan få uppleva lyckan med en fyrfota familjemedlem.
      En fin helg till dig oxå!

      Radera
  5. Vilka underbara bilder av svensk sommar du levererar! Det är bara att njuta som mycket man bara orkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det bjuder jag så gärna på.

      Radera