Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 18 juni 2017

Poolpremiär.

Så blev det då äntligen dags för D att få ta premiärbadet i poolen. Igår gjorde D de sista förberedelserna då hon högtryckstvättade pooldäcket och lät dammsuga poolen så att den såg så där härligt inbjudande ut. Efter att hon oxå gått en runda med röjsågen på tomten så fick hon sin belöning. Ett härligt uppfriskande bad där vattentemperaturen var närmare de 30. Synnerligen välförtjänt tycker jag.
Sista finputsningen av poolen inför säsongen.

Sigge är förstås intresserad.

Även kattfavoriten kantnepeta i en av rabatterna
intresserar honom.

Här vandrar dammsugaren.
När D tagit premiärbadet bjöd hon på
krämig pasta med räkor och pak choi.


10 kommentarer:

  1. Jag premiärbadade också igår fast här var det inte några 30 grader...närmare bestämt var det svinkallt och jag är inte säker på att jag vill veta hur kallt det var!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan det nog vara lika bra att inte veta.

      Radera
  2. Poolen såg verkligt inbjudande ut :) Läckert hela läget :)

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. I nu rådande väder så gör sig poolen extra bra. Läget är härligt även om närheten till skog gör att den kräver mycket rengöring.

      Radera
  3. Vad härligt att kunna doppas sig i 30-gradigt vatten utomhus ! Det var hon verkligen värd D efter högtryckstvätt, dammsugning och röjning med såg :-) Här har vi 22+ grader nu i medelhavet men jag väntar tills det iallafall har nått 25+ innan jag hoppar i med kravet att det också ska vara spegelblankt ;-) Gillar inte att få vatten över huvudet skriver jag som tidigare varit en ivrig sportdykare. Men det är ju lite annorlunda med cyklop, snorkel, dykutrustning och allt som följer med under vattenytan. Där finns en helt fantastisk värd med vackra fiskar och koraller vilket naturligtvis beror på var i världen man dyker och jag har bara dykt i tropiska länder hur jag nu kom in på det här ämnet vet jag inte men det började iallafall i poolen ;-)
    Ha en fin forsattt söndag Steve !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sportdykare som inte vill ta sig vatten över huvudet har jag aldrig hört förr. Dykning har jag aldrig provat på, men jag har förstått att det är en fantastisk värld som döljer sig under ytan. Fortsatt fin söndag till dig oxå!

      Radera
  4. Då håller er pool ungefär samma som vår. Har ni uppvärmning eller är det bara naturellt (som vår)?

    Minns katterna hemma där jag växte upp som helt lyriska låg och rullade sig i kattmyntan. Plantorna var alltid helt platta ... De katter vi hade själva sedan var inte lika drogberoende, de lät myntan vara, tuggade lite ibland kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det är över 25 så har D spätt på med lite bergvärme.
      Sigge går mest omkring och luktar på nepetan. Han vet väl att matte inte vill ha sina rabatter "förstörda".

      Radera
  5. Härligt med poolpremiär och 30 grader i vattnet, jo då hoppar till och med jag in, då min smärtgräns ligger på 24 grader. Gillar Sigges inspektionsrunda - han är herre på täppen om man säger så. Det syns lång väg:-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det så att Sigge är King numera.

    SvaraRadera