Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 12 juli 2017

Grillkväll

Igår grillade vi, perfekt efter en lång pooldag. Det blev grillspett av två varianter, vegetariska till D och mig och "vanliga" till Erik och Alice. Till spetten serverades av Erik och Alice nyupptagen potatis, majskolvar och tzatziki som Erik och Alice gjort. En utmärkt måltid som lockade även min på sistone sviktande aptit.
Farmor sköter grillen.

Grillspetten och majskolvarna klara att grilla.

Perfekt glödbädd.

Det blev uteplatsen jämte glasverandan.

Välkommen till bords!

8 kommentarer:

  1. Ser både gott och trevligt ut!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara instämma, gott och trevligt ser det ut! Och kan inte så mycket annat bli i den fina grillen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tveklöst hjälper grillen till att förhöja stämningen.

      Radera
  3. Sommaren är underbar och bjuder till kulinariska upplevelser av en speciell sort. Tänk så bra med en symaskinsställning! Det kunde nog inte "di gamle" tro när det begav sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grillkvällarna har tyvärr inte blivit många i sommar, men desto roligare nu med barnbarnen på besök. En gammal Singer har mycket att erbjuda.

      Radera
  4. Yummie, yummie för grillspetten och den så otroligt fina grillen - ja, själva "grillhuset" så:-)
    Är ingen vegetarian, men idag hade jag nog tagit era spettar, då korv inte är min grej. Å grillade majskolvar - mums, för att inte tala om tzatzikin.

    Åsså bara älskar jag bordet där maten är upplagd innan grillning. Underredet ser ut att komma från en gammal symaskin, som ni har lagt en marmorskiva på. Otroligt läckert:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "grillhuset", ja så kan man ju oxå benämna vår vackra grill.

      Du har så rätt om uppläggningsbordet. Visst är det härligt att en gammal Singer kan komma till sådan nytta.

      Radera