Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 31 augusti 2017

Förändring


Augusti månad är snart till ända och jag vågar väl påstå att ett årstidsskifte stundar. Sommar blir höst och mycket förändras i min omgivning noterar jag på min sväng ner till postlådan.
D höststädar i stora rabatten.
Och har planterat funkia längs framkanten. 
Snyggt!

"Stora" vägen nere vid postlådan läggs 
om och nu återstår asfaltering.

En favoritvy, men himlen är inte blå längre.







8 kommentarer:

  1. Ja, vi går mot hösten och en ny vinter. Numera gillar jag hösten med den klara och lagom kyliga luften, daggen som lägger sig på natten och inte minst mina höstljung som börjar blomma. Jag uppskattar inte sommarens hetta och gassande sol, varken jag eller trädgården mår bra av det. Men september brukar vara fin men vi närmar oss tråkmånaden framför alla andra - november.

    SvaraRadera
  2. Hösten kan vara rätt skön med sin friskhet medan vintern numera är ett gissel för mig.
    Jag delar din uppfattning om november. Den finns där mest i väntan på nåt annat.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det kommer att bli när funkian växer till sig utmed kanten!

    SvaraRadera
  4. En förändring enligt naturens gång och vi får hoppas på en fin september. Här håller sommaren fortfarande sitt grepp om Malta med 30+ och ljumma vindar. September räknas här som början på regnperioden. Får se hur det blir med den saken, här har det inte regnat på flera månader så det behövs lite vatten. Bönder och vinodlare kommer iallafall att bli glada :-)
    Era vackra blommor kommer till sin rätt på dina bilder liksom favoritvyn även då himlen inte är klart blå.

    SvaraRadera
  5. Det är onekligen "olika världar" vi lever i. Här är riktigt regnigt, grått och trist idag, en sån där innesittardag.
    När bönder och vinodlare blir glada så ska väl oxå vi glädjas. Ju mera och bättre de lyckas producera, desto bättre för oss konsumenter.
    Kul att du gillar bilderna.

    SvaraRadera
  6. Jo, det är cirka 25 minuter kvar av augusti!!! Å idag var det verkligen grått efter regn hela natten och halva dagen. Men det syns som tur är inte riktigt på dina bilder:-)

    Bilderna på rabatten och funkia som jag inte ens vet vad det är är otroligt fina. Å kul att ni får lite asfalterade vägar på landet hos er;-)

    SvaraRadera
  7. Ännu mörkare blev det när Sverige kollapsade mot Bulgarien. Jag förstod varåt det barkade när spelarna började tala om gruppseger. Sverige klarar inte av att bära favoritskap i betydelsefulla matcher. D å viker dom ner sig. Billigt 1-0 och 2-0 och ödesdigert bolltapp på mittplan vid 3-2. Visst var Forsbergs straff lättläst eller vad säger du som f d målvakt?

    Funkia eller hosta som den ofta benämns är otroligt vacker i sin enkelhet. Vi hade asfalterat även tidigare, men i sommar läggs en längre sträcka av vägen om helt och hållet. Det är 2017 även här på landet.

    SvaraRadera