Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 27 september 2017

Livgivande besök

Igår fick vi låna Liv igen då mamma Sara kom förbi med henne vid 11-tiden. Det blev en heldag som började med att mormor och Liv tog en promenad i byn.  Vid hemkomst blev det mat, följt av en nap för oss alla tre. Därefter var det dags för lek och bad innan det var matdags igen. Sedan dröjde det inte länge förrän pappa Per på hemväg från jobbet hämtade Liv. Så var den dagen till ända. Tiden går fort när man har roligt. 
Hemma igen efter en promenad i byn
med mormor.

Förberedelser för mat.

Härligt morfar, äntligen käk på gång!

Huvudrätten slank snabbt ner.

Så bra då att dessert väntade .

Mätt och nöjd. Och glad, som alltid.


10 kommentarer:

  1. Så mysigt! Förstår att ni njuter i alla fulla drag av detta livliga inslag i vardagen!

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt himla roligt att ni får "låna" Liv ganska så ofta, då har vi läsare en chans att följa hennes utveckling. För just i den åldern ser man ju skillnader från vecka till vecka om man säger så. Härligt att hon är en sådan solstråle och stortrivs hos er:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en sann glädje att få följa hennes utveckling på nära håll. Hon är den gladaste lilla unge jag nånsin träffat. Att hon ser ut att trivas på Getingstorp är förstås extra roligt.

      Radera
  3. Liv och rörelse när fina Liv kommer på besök. Underbara bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon skänker verkligen nytt liv till mormor och morfar.

      Radera
  4. Hon är en riktig läckerbit eran Liv!
    Svar: Två handbollsspelare satt till höger i soffan. Visst kan det bli en tredje, men han får börja träna först! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon en riktig goding.
      Återväxten i Kungälv HK är säkrad m a o.

      Radera
  5. Tänkte kika på dina bilder från Barcelona, men lyckas inte speciellt bra tyvärr. Länken hos mig fungerar inte och jag har letat efter någon bra etikett hos dig, men de etiketter jag har försökt med har inte handlat om något mirómuseum. Nu har jag i och för sig hittat andra inlägg hos dig, så jag har fått lite annan morgonläsning i alla fall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland vill det sig inte med datorn. Jag har suttit sedan tidigt i morse med "olösliga" problem, men på nåt märkligt sätt lyckades jag genom en bakväg komma ut på nätet igen. Några obegripliga förändringar har skett på datorn, men det kan jag leva med.
      Bra att du ändå fick lite morgonläsning av mig.

      Radera