Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 8 oktober 2017

En härlig avslutning på veckan

Du som läser min blogg vet att inlägg som speglar söndagar  ofta heter "Veckan fisk". Så även denna söndag. Och som alltid så är det D som förgyllt min söndag med en alldeles underbar fiskrätt.

Fiskgratäng med potatis/morotsmos


Vackert att titta på och smakade 
helt underbart.

6 kommentarer:

  1. Vackert är det och om det smakade som bilderna antyder, då var det alldeles säker gott. Vi äter sällan kött, nästan aldrig faktiskt och i kväll blev det stekt strömming och potatismos, en av mina favoriträtter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi äter aldrig kött, men gärna stekt strömming och potatismos.

      Radera
  2. Smakade det lika gott som dekoreringen förstår jag att din söndag är förgylld :) Porslinet såg inte tokigt ut heller :) En annan fick tillsammans med dottern köra hämtmat idag... Kina mat föresten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hämtmat är ju bra att kunna ta till när omständigheterna så kräver.

      Radera
  3. Har faktiskt kommenterat inlägget och dreglat också som du förstår. Måste ha hamnat i din skräppost för en gångs skull. Undrar varför, men jag tänker inte kommentera blogspots "matvanor;-)

    PS. Äntligen än lagom matportion, för annars har du ju sååå mycket på tallriken som jag inte skulle orka med;-) DS.

    SvaraRadera
  4. I skräpposten finns du inte så nåt annat måste ha hänt.

    PS Jag har alltid lagom portioner.

    SvaraRadera