Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 15 oktober 2017

Födelsedagsfirande

Även Sigge är med och tar
emot gästerna.
Igår hade vi ett försenat födelsedagsfirande för D. Hon fick det hon önskade, barn och barnbarn på plats och så blev hon bjuden på middag. Marcus, Per och Erik stod för matlagningen och vi blev bjudna på en välsmakande pastarätt. Att den inte kom med på bild får tillskrivas att vi hade så väldigt mycket att prata om med tanke på den senaste tidens händelser. Det blev allt det hända till trots ett mycket trevligt födelsedagsfirande. En i raden av minnesvärda familjesammankomster på Getingstorp.
Födelsedagsbarnet med lilla Liv som
särskilt gillade mormors halsband.

D har förberett för födelsedagsmiddag.

Ett vackert höstarrangemang hade D förstås skapat.

Grabbarna jobbar och jag har det bara bra.
Lilla Liv, glad som alltid.


16 kommentarer:

  1. Det låter som ett trevligt födelsedagsfirande! Grattis till D i efterskott! Blir lite orolig av det du antyder. Önskar er kraft att ta er igenom eventuella motgångar. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Grattis framfört till D. Det är tufft just nu, men vi kämpar tappert vidare.

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Just nu är sammankomster som denna extra mysiga och viktiga. Grattishälsning framförd till D.

      Radera
  3. Tror att jag redan grattat D på födelsedagen, om inte gör jag det här och nu! Desutom tycker jag att lilla söta Liv har bra smak, D:s halsband är otroligt fint! Kanske din födelsedagspresent till henne...

    SvaraRadera
  4. Visst är halsbandet snyggt, samma design som örhängena. Av mig fick hon andra presenter. Snygga jeans, en snygg top och 1 timma thaimassage och oljemassage.

    SvaraRadera
  5. Grattis till D, hon ser verkligen strålande ut, trots vissa motgångar. Lilla Liv har en underbar utstrålning och är lika söt som alltid. Härligt med ett lyckat och glädjefyllt kalas, det känns som det behövdes för er båda nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst strålar D och jag tror minsann att Liv tar efter mormor. Visst behöver vi glädjefyllda avbrott just nu. De skingrar tankarna och värmer hjärtat.

      Radera
  6. Ett stort Grattis i efterskott till D! Det är stor glädje i familjesammankomster. Det värmer hjärtat att kunna vara nära sin familj på många plan.
    Jag förstår att ni har mycket att tänka på nu och hoppas att ni hittar den bästa av alla lösningar för just er. Läste precis inlägget innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Grattis framfört till D. Vi har många bollar i luften just nu. Det händer lite för mycket, men vi försöker fokusera på rätt saker. Inte helt lätt vill jag lova.

      Radera
  7. svar: Visst är jag Öisare. Håller på det Rödblåa laget!! Min pappa höll på ÖIS och sonen har spelat i ÖIS för ett antal år sedan. Alla är Öisare utan att veta om det: Rött blod och Blå ådror! Alla håller säkert inte med om det.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÖIS-andan sitter djupt i familjen förstår jag. ÖIS har oxå varit varit ett av mina favoritlag. Dom har ju haft en hel del stora spelare genom åren. Hoppas att dom tar sig tillbaka till Allsvenskan.

      Radera
  8. Grattis D!!!
    Vilket underbart litet Liv ( har ju ett barnbarn med samma namn, nu drygt 9 månader gammal)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Precis som din Liv så är vår Liv drygt 9 månader gammal.

      Radera
  9. Otroligt vad Liv är lik dig! Grattis till D förstås! Mysigt när nån annan står i köket. Vad jag förstår har ni fått nåt slags besked om D:s hälsa som leder till förändringar. Du är kryptisk, men låter väl oss veta i sinom tid.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Tack! Grattis till D framfört. Att Liv skulle vara lik mig har jag aldrig hört tidigare. Detta med D:s hälsa och konsekvenserna av detta ska jag tydliggöra i ett inlägg nån av de närmaste dagarna. Det håller fortfarande på att sjunka in.

    SvaraRadera