Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 10 maj 2018

Oj, vad tiden går!

Trots att vädret nu är så där efterlängtat bra så har det hittills inte blivit några trädgårds- och växthusinlägg från mig. Mest beroende på att den efterlängtade väderleken fått en allt mera tärande inverkan på mig. Med min begränsade energireserv pallar jag inte med värmen helt enkelt. Den tar mera än den ger.

För att bloggen inte helt ska gå på sparlåga så får det idag bli ett inlägg om motsatsen, d v s något energigivande. Eller snarare någon energigivande, lilla Liv.

Hårspänne ingår i min basoutfit.
Liv är nu 1 år och 4 månader och tänk så mycket som redan hänt. Liv har med mamma Sara och pappa Per flyttat till nytt hus i Kumla, Liv har börjat på dagis, Liv har........... Ja, så här skulle jag kunna fortsätta länge till.

Tack mormor och morfar för
den läckra scootern.


Skönt med skydd mot vårsolen.
Nästa helg kommer hon till Getingstorp och ger mormor och morfar en efterlängtad energiboost.

8 kommentarer:

  1. Hon är helt underbart sprudlande glad där på scootern! Vilken perfekt present!

    Blir ledsen av att höra att den efterlängtade värmen och solen har fått fel inverkan på ditt liv. Jag hoppas det är övergående, att du snart är full av energi igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liv är ett underbart energiknippe.

      Jag hoppas oxå att det är övergående.

      Radera
  2. Så himla roliga bilder på Liv!!! Vilken tuffing med världens vackraste ögon. Men det har jag ju sagt förut såklart;-) Gillar skotern vars färg jag bestämmer härmed att den är cerise och inte rosa;-)

    Himla synd att /värmen/solen påverkar di negativt. Men växthusmiddagarna sker ju kvällstid så. Å jag lovar att det INTE är speciellt varmt när solen försvinner. Jag som älskar sitta på balkongen till långt efter midnatt har inte kunnat göra det en enda gång i år än. Vill ju inte frysa ihjäll...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig om Liv. Det där med färger väljer jag att inte gå i polemik med.

      Vi har som väl är glasverandan som alternativ. Långt efter midnatt då sover jag.
      Snart kommer de varma nätterna så att du kan njuta där på balkongen även efter midnatt.

      Radera
  3. Så söt och full av liv och växer så det knakar!! En riktig glädjespridare fullt förståeligt att det ger energi när hon kommer på besök. Härliga bilder på en riktig tuffing!

    Blir ledsen när jag läser att värmen påverkar dig negativt. Så som du har längtat efter just den här tiden på året, när du ju brukar njuta som allra mest. Nu hoppas jag verkligen att det är övergående och att du snart är ditt rätta jag igen och att bloggen din lever kvar om än den för tillfället går på sparlåga. Önskar dig en fin helg på Getingstorp men inte alltför mycket värme.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är Liv ett underbart litet energiknippe. En frimodig liten tuffing.

      Idag har ett åsk- och regnväder passerat över oss och det rensade luften så att det genast kändes lite lättare. Men, jag tänker inte börja längta efter åska och regn, bara lite lindrigare värme. En fin helg önskar jag oxå dig.

      Radera
  4. Underbara lilla Liv!
    Så tråkigt att värmen har sådan negativ effekt på dej.
    Hoppas i alla fall att du får en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Visst är hon underbar.
    Det är tråkigt med värmens nya inverkan på mig, den värme som jag dessutom längtat så intensivt efter.
    En fin helg önskar jag dig oxå!

    SvaraRadera