Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 14 maj 2018

Trädgården

Även om allt är mycket senare i år så växer det just nu så det knakar ute i trädgården. Tills vidare blir det enstaka foton, som idag tagna inifrån, men när D fixat allt så att hon är nöjd ska jag ge mig ut på en riktig fotorunda. Det får väl bli nån kvällstur när temperaturen sjunkit till "min nivå".
Gräslöken har som vanligt övervintrat. Denna gång även 
en salladssort? 

Vattenslangen får D använda flitigt i dessa dagar.

4 kommentarer:

  1. Härligt att det växer! Känns inte bara som vår nu, utan som sommar! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev sommar på direkten.

    SvaraRadera
  3. Ja så där ska en tuva gräslök se ut! Tänker på min lilla stackare där i sin kruka ...

    SvaraRadera
  4. Ja, det är en rejäl rugge som t o m spridit sig utanför odlingsbänken.

    SvaraRadera