Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 12 december 2015

Postnord - glädjeförstörare

De härliga färgerna hade jag tänkt skulle vara en
påminnelse om Miró och när D och jag 1998 gjorde Barcelona.

Jag vann ett läckert tryck ( se bilden ) på Veiken´s blog för nån vecka sedan. Hon skickade det till mig med post för två veckor sedan, men det har ännu inte landat hos mig. Jag kontaktade Postnord via mejl med alla uppgifter om försändelsen. Det var inte tillfyllest så de uppmanade mig att reklamera via deras hemsida vilket jag gjorde igår. Då hände något intressant som skulle kunna ha med Postnords effektivitet att göra, men det kan väl ändå inte vara möjligt.

En minut efter det att jag skickat min reklamation så gick jag in på Min sida på mitt postenkonto för att kolla att min reklamation gått fram. Det hade den och beträffande reklamationens status så angavs följande; 
-Ärendet har tagits emot för utredning
- Handläggare utreder ärendet
- Handläggare inväntar kompletterande information från avsändare eller mottagare. ( vad då, undrar jag? )
- Ärendet är avslutat, ingen vidare utredning kommer att ske.
Så effektivt  jobbar man alltså på Postnords utredningsavdelning.
Postnord avskriver ärenden t o m snabbare än den svenska Polisen.

Jag har haft ett antal tidigare dispyter med Postnord och har en känsla av att detta inte är den sista. Med samhällsfunktioner som Postnord så är det ingen risk för att jag faller i pensionärskoma. Kanske var det en del av syftet med övergången från Posten till Postnord. Ja, att se till att den åldrande befolkningen hålls pigga och alerta och därmed inte är samhället till besvär.